27 October 2014

Aliexpress.com 'dan Yapılan Alışveriş Güvenilir mi?




Herkes'e Merhabalar!
Bugün sizlere bana Instagram'da en çok sorulan bir soru geliyor, Aliexpress 'den Yapılan Alışveriş Güvenilir mi?

Bu soruya şöyle başlamak istiyorum. Türkiyede yükselişte olan online alışverişi gün geçtikçe daha güvenilir hale gelsede, paramızı kaybedebilme duygusu hala mevcut. Yurtdışından alışverışe gelince bu tabiki kat kat artıyor .Sanırım bu değişik kültürlerden olduğumuz için daha çok belirgin, çünkü online alışveriş - evet çinden olsa bile - avrupa ülkelerinde çok daha yaygın. Haziran'a kadar bildiğiniz gibi 7/24 çalışan biriydim. Bu yüzden online alışverişe daha önce yaptığımdan çok daha fazla ilgi göstermeye başladım. Bu sitelerin biri ise aliexpress.com 'du. Tamamen rastlantıyla bulduğum bu site, suan benim takı merakımın neredeyse 100% karşılıyor. Sadece taki değil, giyimden elektroniğe kadar - ne ararsanız var ve özellikle çok düşük saçma fiyatlarıyla (0.40 dolara bir statement kolye mi olur ya) ve bedava kargosuyla.

Bu postu tabiki bir reklam amaçlı yazmıyorum. Sadece bu ucuzluktan yararlanıp, avrupa fiyatlarının x3 fiyatlarıyla Türkiyede satılan ürünleri 1-10 dolar arasında bulabilmenizi istiyorum.

Gelelim asıl soruya.
Evet. Her ay düzenli alışveriş yaptığım bu site güvenilir.  Çünkü paranızı iade etme garantisi var, veya ürün istediğiniz gibi ulaşmadıysa size yenisini gönderiyorlar. Ki bu benim başıma geldi. Yalnış küpeleri gönderdikleri için yenisini gönderip, daha önce gönderdikleri küpelerede sahip olabiliceğimi söylediler.

Bazı noktalara dikkat, güvenilir olsada site Paypal'dan ödeme kabul etmiyor. Bunun nedenini sorduğumda ise, satıcıların zaten ürünleri çok ucuza sattığına, ve Paypal'ın bunun üzerine vergi aldıklarını öne sürdüler. Ki anlayabiliyorum çünkü $1 dolar için Paypal'ı kullanıyorsa alıcı, o şirket Paypal vergisini ödemek zorunda.

Bir başka nokta ise, Aliexpress.com 'da satıcılara verilen yıldızlar ve gelen yorum yani 'feedback' önemli bir unsur. Bu satıcının hızını, güvenilirliğini, ve ürünün resimler ile aynı olduğunun kanıtı. 

Aliexpress.com ayrıca çakma üründe satıyor malesef. Marka işimi kullanmadan, kozmetikten tutun elektroniğe kadar herşeyi bulabilirsiniz. Lütfen makyaj ürünleri satın almayın. Çünkü bu ürünler muhtemelen çin'de yapılıyor ve içine konulan kimyasal maddeleri düşünmek bile istemiyorum. Ayrıca elektronik hiçbirşey almadım daha kendilerinden, yani onunda nekadar güvenilir olduğunu bilmiyorum.

Son olarak, bir sefer'de (ve aynı satıcıdan) $70 doların üzerinde alışveriş yapmayın derim, çünkü Türkiye gümrükte sorun çıkartabiliyor. Ayrı Ayrı satıcılardansa, yapabilirsiniz, çünkü değişik kişiler gönderiyor olucakdır ürünlerinizi.

Korkmayın, kesin yapın alışverişinizi derim! :)  
Kocaman sevgiler
B.

2 comments :

  1. merhaba bende Creepers begendım , hıc bu sıteden ayakkabı aldınız mı acaba cınden gelıyo cunku aynısımı gelır cok mu dandıktır bılgı verırsen sevınırım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba!
      Ben yazlik ayakkabilarimi, sandeletlerimi felan aldim ve avrupa numaralarina gore tam oldu ayakkabilar.
      Kalitesi okadar yuksek diyemem, ama fiyatina bakilirsa cokda kaliteli bir urun bekliyemeyiz zaten.

      Sevgiler
      B.

      Delete

Benim için yorumlarınız ve düşünceleriniz çok önemli. Her yorumu okuyorum, her soruya cevap vermeye çalışıyorum. Art niyetle yazılan yorumlar onaylanmıyacaktır. Fotoğraflar bana aittir. İzinsiz kullananlara karşı yasal işlem başlaticagimdan emin olabilirsiniz. Benim bir diyeceğim var diyorsanız ozaman böyle buyrun.