Avakado: Sağlık ve Güzellik



Herkes'e bir sağlıklı yaşam postundan merhabalar :)


Bugün ki yazım suan kafayı taktığım Avakadolar hakkında. Tamam tam bir kalori bombası ama içindeki vitaminleri 1 günde almayı bırak, 1 haftada zor alıyorum, bu yüzden yemişim kalorisinide :) Ayrıca Avakadonun içerisinde bulunan bütün yağlar aslında kalp sağlığı için çok önemli. Dedim ya, yemişim kalorisini.


İçindekiler.


B1 Vitamini, B2 Vitamini, B3 Vitamini, B5 Vitamini, B6 Vitamini, B9 Vitamini, C Vitamini, E Vitamini, K Vitamini, Kalsıyum, Demir, Magnesium, Fosfor, Sodiyum ve türkçeye çeviremediğim birçok mineral daha :)

Avakado Meksika ve Güneş Amerika cıvarlarında ağaçta büyüyen ve içerisinde bulundurduğu minerallerle vücuda gerekli besinleri sağlayan önemli bir kaynakdir. Vücut dokularını ve cildin yenilenmesinde ise büyük yardım sağlar. Kandaki koleestorol değerlerini normale indirir ve hücrelerin kendini yenilemesi için önemli vitaminler içerir. Buda tabiki daha sağlıklı ve daha genç bir vücut demek :). Tansiyonunuz bir iniyor bir çıkıyor mu? Avakadonun içerisindeki magnezyum miktarı muz, kivi ve çilek gibi meyvelerinde arasında bulunduğu 20 meyveden daha fazladir


Bilinmeyenler


- Bir avakadonun içerisinde olan potasıyum miktarı %14tur, bu değer muzda %10'dur.


- Avakadonun içerisinde %24 folat asidi vardır, folat asidi bildiğiniz üzere kalp hastalıklarından
korur. Damarların tıkanmasını ve daralmasını engeller. Kadınlarda ise folat asidi hamilelik ve bebek gelişimi için gerekli bir mineraldır. İçerisinde bulunan E vitamini, doymamış yağlar ve glutatyon da aynı zamanda kalp sağlığı için önemli değer taşır. Glutatyon ise hücrelerin olgunlaşma süresi uzatır - yani evet yaşlanmayı erteler.


-Avakado yağı cildi nemlendirmek için uzun yıllardır bakım kremlerinde kullanılıyor, ayrıca sedef hastalığı ve diğer cilt alerjileri içinde iyi bir tedavi biçimidir.


-Avakado aynı zamanda bağırsakları temizler.


-Avakado özü ve soya yağı birleştiğinde ise artrit ve eklem ağrılarına iyi gelir.


- İçerisinde bulundurduğu fiber ve protein daha tok kalmamızı sağlar ve kilo verimini kolaylaştırır.


- Potansiyum içeriği fazla olduğundan aslında avakadolar enerjimizi yüksek tutar ve halsizliği önler.
Ayrıca içerisinde serotin bulundurduğu için (yani mutluluk hormonu) bizi depresyon gibi hastalıklardan korur, yani ruh sağlığımızıda korur.


Peki Avakado nasıl yenilir?


- Toplandıktan sonra muz gibi 1-2 hafta gibi bir süre içerisinde tamamen oluşur. Kahvaltıda tost ekmeğine sürebilirsiniz, salatalarınıza koyabilirsiniz, yada isterseniz sos'unu bile yapabilirsiniz. Ben genelde sabahları tost ekmeğine sürmeyi tercih ediyorum :).


Kocaman Sevgiler,
B.



Comments

  1. Kocaman teşekkürler :) hiç yemedim ama bunca faydası varken hemen yemek gerek ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Benim için yorumlarınız ve düşünceleriniz çok önemli. Her yorumu okuyorum, her soruya cevap vermeye çalışıyorum. Art niyetle yazılan yorumlar onaylanmıyacaktır. Fotoğraflar bana aittir. İzinsiz kullananlara karşı yasal işlem başlaticagimdan emin olabilirsiniz. Benim bir diyeceğim var diyorsanız ozaman böyle buyrun.