Burano 'ya Nasıl Gidilir, Neler Yapılır? Geziyorum.







Selam,
Sizlere hayaller köyü Burano'dan seslenmek isterdim ama suan artık orda değilim malesef.
Keşke dönüp oraya falan yerleşsem diye düşünmedim değil fotoğraflara bakarken. Benim renklere olan aşkımı bilmeyen kaldımı yahu? Herkesi, herşeyin renklisini severim! Yeşil olun, kırmızı, turuncu, sarı olun cıvıl cıvıl, gökyüzü gibi mavi olun! Buranonun hayaliyle doldum yine. Hayatımda bukadar renk cümbüşünü birarada görmediğimi belirtmek isterim ki, dünyada görülmesi gereken yerler arasına gözüm kapalı eklerdim. Zaten sevgili Burano birçok magazin ve haberlerde Dünya'nın en renkli 10 şehri arasına girmiş bile. Ah o listeyi elime alıp adım adım gezsem.

Burano Venedikten 45 dk uzak ve ulaşım sadece vapurla mümkün bildiğim kadarıyla. Venedikte Fondamente Nove'den kalkan 12 numarayla vardık biz Burano'ya. Bilet fiyatı ise 15 Euro kişi başı (geliş gidiş). Venedikte pahalı olan herşey gibi vapur biletleride uçmuş ama değer kesinlikle. Murano vapurun durduğu ilk durak,  biz bu cam yapımıyla ünlü köye uğramadık açıkçası ve bunun nedeni tamamen az zamanımızın olmasıydı. Zamanımı kesinlikle Burano'ya ayırmak istedim. Vapurlar her yarım saatte bir var, gün içerisinde Venedige dönmek çok kolay. Zaten bildiğiniz 1 saatte baştan sonra yürüyebildiğiniz bir köy. Burano Venediğin ekonomik olarak çok güçlü olduğu Osmanlı zamanlarında dantel yapımıyla ünlenmiş. Avrupaya ve Asyaya açılan denizler Burano'da yapılan dantelleri dünyaya açmış.  'La Mela Verde'de aldığımız gelatolarla Burano'yu adımlarımızı dahada ağırlaştırdık. Oturduk kanal kenarına güneşi içimize çekip her köşesini fotoğraflayan turistleri izledik. Turist izlemeyi çok komik buluyorum, çünkü kendimden biliyorum ne türlü pozlar içerisine girildiğini! Başkasında aynı hareketleri görmek epeyce komik :)

Burano'da yürümekden ve fotoğraf çekilmekden başka yapılıcak birşey yok açıkçası. Dantel ve turist dükkanlarına girip çıkmak, dondurma ve pizza yemek, son olarak oranın yerlileriyle konuşmak epeyce eğlenceliydi. Fotoğraflardada görmüşsünüzdür, yerliler genellikle yaşlı nineler ve dedeler. Venedik bile genç popülasyonunu tutmakda zorlanırken, Burano gibi gelicek vaadetmeyen bir yerde gençlerin pek tutunacağını sanmamıştım bende zaten. Emekli olunacak yerler arasına yazıyorum Buranoyu. 

Kocaman sevgiler,
B.





























Comments

  1. Çook güzel yerler bende çok istiyorum gitmek görmek,dua et benım ıcın nasip olsun dıye kuzum. Bayıldım sana ve çevreye ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. dualarim sana ozaman, umarım nasip olur :)
      çok teşekkür ederim!

      Delete

Post a Comment

Benim için yorumlarınız ve düşünceleriniz çok önemli. Her yorumu okuyorum, her soruya cevap vermeye çalışıyorum. Art niyetle yazılan yorumlar onaylanmıyacaktır. Fotoğraflar bana aittir. İzinsiz kullananlara karşı yasal işlem başlaticagimdan emin olabilirsiniz. Benim bir diyeceğim var diyorsanız ozaman böyle buyrun.